fbpx
Edit Content
Dijital Pazarlama Ajansı

Hakkımızda

Digimarketing'in temelleri 2000'li yılların başında atılmıştır. Digimarketing, 3C Bilişim Web Tasarımı ve Yazılım Hizmetleri'nin bir iştirakidir.

Değişen ihtiyaçlara göre e-ticaret altyapıları geliştiren firmamız SEO, dijital pazarlama ve sosyal medya pazarlaması alanlarında Google uzmanlık sertifikalarına sahip personeli ile müşterilerine en düşük maliyet ile en yüksek karlılık sloganıyla yolunda emin adımlarla devam etmektedir.

İletişim

E-Ticaretin Önemi

E-ticaret kavramının hayatımıza girmesi pazarlama sektöründe bir dönüm noktası olmuştur. Öyle ki günümüzde ticari ilkelere değinirken, ticaretin temel kurallarını belirlerken bile sanal mağazaları esas almamız gerekiyor. Çünkü ticaret artık internet ortamında dönüyor ki buna fatura ödemeleri de dahil.

E-ticarin öneminin net bir şekilde anlaşılabilmesi bakımından geçmişten günümüze kadar olan durumunu istatistikler ile ele almamız gerekecektir.

E-ticaret Sektörünün Yükselişi

Ürünlerin dijital ortamda pazarlanmaya çalışılması fikri ilk başta 1979 yılında bir İngiliz tarafından denenmeye çalışılmıştır. TV aracılığı ile satış pazarlaması taktiği farklı şekillerde denenmiştir.  Asıl temel adımlar ise 1991 yılında internetin halka açık bir hizmet olarak sunulması ile atıldı. 1992 yılında dünyanın ilk e-ticaret sitelerinden birisi olan Book Stacks Unlimited kurulmuş ve sadece 3 yılda 1 milyon dolarlık satış rekoru kırmıştır. Tam bu sırada, şu an hala özellikle Amerika pazarında ciddi bir üne sahip Amazon ve eBay siteleri, 1995 yılında kurulmuştur. Kitap satış mağazası olarak sektöre giren Amazon, şu an pek çok farklı ürünün satışını yapıyor ve ayda ortalama 65 milyon ziyaretçi çekiyor.

Arama motorlarının da sektöre dahil olması ile birlikte e-ticaret hızlı bir yükselişe geçmiştir. 1995 Yılında temeli atılan ilk arama motoru Yahoo! takiben, 1998 yılında temeli atılan Google ile internette araştırma yapma anlayışında büyük bir devrim yaşandı.

Tüm bu gelişmelere paralel olarak çevrim içi bankacılık anlayışını yansıtan PayPal sanal bankacılık firması da 1998 yılında hizmet vermeye başlamıştır. İnsanlar parasal işlemlerini artık internet ortamında gerçekleştirebilir olmuş ve bu sayede sanal mağazalardan alışverişlerini daha güvenli ve pratik bir şekilde yapmaya başlamıştır.

E-ticaret sektörünün yükselişi sadece bu şirketlerin sektöre girişimi ile sınırlı tutulamaz. Nitekim bir diğer önemli etken teknolojik gelişimlerdir. İnternet hızının artması, internetin daha kolay erişebilir bir hizmet haline gelmesi, internet hizmetinin kullanılabilir olduğu cihazların daha kolay taşınabilir olması gibi teknolojik gelişmeler e-ticaret sektörünün daha fazla müşteri kazanmasını sağlamış ve dolayısıyla rekabet oranının da artması ile daha da gelişim göstermiştir.

Günümüzde ve Gelecekte E-Ticaret

Günümüzde e-ticaretin yönünü belirleyebilen nitelikteki firmaların pek çoğu zaten e-ticaret sektörünün doğduğu yıllarda temelini atmış olan; Amazon, eBay, PayPal, Google gibi şirketlerdir. Dolayısıyla günümüzde e-ticaret sektörünün faaliyetlerini sürdürebilmesinde arama motorunun önemi büyüktür.

Elde edilen istatistikler 2014 yılından günümüze kadar sürekli yükselen bir eğilime sahip olduğunu gösteriyor. Öyle ki; Alibaba gibi büyük e-ticaret siteleri 2014’ten, 2017’ye kadar olan bu 3 yıllık süreçte %55’e varan daha fazla müşteriye erişmiş ve bu oran her geçen yıl daha da artmaya devam etmektedir.

Yükselişe geçen istatistikler ve daha fazla müşterinin bu pazarı tercih ediyor olması durumu, sadece dünya çapında pazarlama yapan şirketler için değil, ülkemizdeki sanal mağazalar için de geçerlidir. Bu nedenle son yıllarda birçok girişimci sektörde yerini almıştır.

Gelecekte ise mobil kullanım oranının artması ile birlikte her kesimden potansiyel müşteriye daha kolay ulaşılabilir olması dolayısıyla satışların 5-10 yıl kadar daha düzenli artış göstereceği tahmin ediliyor.

Dünyada ve Türkiye’de E-Ticaret

Artık çok daha cazip bir ortam var. Hem alıcılar hem de satıcılar için bu geçerli. Fiziksel mağaza anlayışının getirdiği türlü zorluklardan arındırılmış, alıcının ve satıcının temel isteklerinin pratik bir şekilde karşılandığı bir ticaret anlayışından bahsediyoruz.

E-Ticaret sektörü artık girişimciler için küresel bir pazar olma yolunda ilerliyor. Daha karlı girişim fikirleri ve daha yüksek sermayeler ile projeler ortaya çıkarılıyor ancak küçük girişimciler için de birçok fırsat doğmuş durumda. Özellikle e-ticaret ticaret yazılımlarının daha uygun maliyetli olması sayesinde birçok küçük girişimci de, geçen yıllara kıyasla daha az sermaye ile sektörde yerini alabilmektedir.

Leave a Reply

İletişim

Fırsatlardan Haberdar Olmak İçin

E-Bültene Üye Ol

Yenilik ve promosyonlardan haberdar olmak için bültenimize üye olunuz.