Google Reklamları günümüzde oldukça sık kullanılan dijital pazarlama kanallarından bir tanesidir.  Bu kanal sayesinde ürününüzü gerekli stratejileri kullanarak tanıtabilir, hizmetlerinizi daha hızlı bir şekilde kullanıcıya aktarabilirsiniz. Google Reklamları eski adıyla Google AdWords hizmeti kullananlara çok önemli avantajlar sağlamakta

Digi Marketing, bünyesinde bulundurduğu Google AdWords uzmanı çalışanları ile sizlere kaliteli bir hizmet vermek için çalışmaktadır. Google Reklamları hakkında kendinizi geliştirmek ve analizlerini güçlendirmek istiyorsanız yazımızı dikkatle okumanızı tavsiye ederiz.

Tamamen müşteri odaklı çalışan bir butik ajans olan Digi Marketing, en doğru reklam stratejilerini dönüşüm odaklı bir şekilde müşterilerine sunmakta. Ajansımızda çok düşük maliyetler ile reklam planlamalarımızda sizleri de aramızda görmekten mutluluk duyarız!

Google Arama Ağı Reklamları

Google Arama Ağı Reklamları, Google tarafından sizlere sunulan önemli hizmetlerden bir tanesidir. Bu hizmeti kullanmak istiyorsanız öncelikle yaptığınız işle alakalı anahtar kelime analizlerinizi ve hedef kitle araştırmalarınızı eksiksiz bir şekilde tamamlamanız gerekmektedir. Önem arz eden bu aşamaları başarılı bir şekilde gerçekleştirdikten sonra Google AdWords üzerinden arama ağı reklamınızı başlatabilirsiniz.

Reklamınızın Google arama sayfaları arasında, Google dijital satış alanlarında ve haritalar kısmında yer almasını sağlayabilirsiniz. Google Arama Ağlı Reklamları sizlere birçok avantajlar sağlamaktadır. Avantajlarının arasında en belirgin olan özellik tıklama başına ücret tarifesi uyguluyor olması. Bu tarife dahilinde reklamlarınızda tıklama başına bir ödeme gerçekleştirirsiniz. Bu uygulama sayesinde ödenen gereksiz reklam ücretlerinin de önüne geçmiş olursunuz.

Google Görüntülü Reklam Ağı (GDN)

Görüntülü Reklam Ağı (GDN) Google AdWords’ ün sizlere sunduğu büyük reklamcılık hizmetlerinden bir tanesidir. Bu kanal sayesinde tasarlamış olduğunuz görselleriniz anlaşmalı web sitelerinin banner alanlarında yer alır. Web sitesine giren bir kullanıcının gözlem süresi bazen saniyelere kadar düşmektedir. Bu yüzden çok kısa bir süre içinde ürününüzün ya da hizmetin tanıtımını karşı tarafa göstermek zorundasınız. Böylesi kısa bir süre zarfında içerikler kullanıcının ilgisini çekmeyebilir fakat oluşturduğunuz görsel ile reklamınızı hızlı bir şekilde kullanıcıya aktarmanız mümkün.

Görüntülü Reklam Ağı (GDN) uygulamadan önce bilmeniz gereken birkaç püf nokta bulunmakta. Google geliştirdiği son teknoloji algoritma sistemleri sayesinde internet üzerindeki her adımınızı kontrol etmekte. Bu sebeple reklam yaptığınız web sitesinin içeriğinizle alakalı bir site olması çok önemlidir. Tasarımlarınıza gösterdiğiniz önem ve Google kurallarına uyma durumunuz dönüşüm oranlarını önemli derecede etkileyecektir.

Google Video Reklamlar

Oluşturmuş olduğunuz videolar ile dijital platformlarda reklam yapmanızı sağlayan hizmeti sizlere sağlayan Google AdWords, birçok alanda sizlere yardımcı olmaktadır. Facebook, Youtube ve İnstagram gibi platformlarda videolar aracılığıyla ürününüzün ya da hizmetinizin reklamını yapmanız mümkün.

Dijital video hazırlarken dikkat etmeniz gereken birkaç husus bulunmaktadır. Bu hususlardan en önemlisi markanızın ilk 5 ila 7 saniye içinde videoda görünmesi. Videonun geri kalan kısmında ürün ya da hizmetiniz hakkında bilgilendirici ve teşvik edici bir içerik geliştirmeniz gerekmekte. Kullanıcıyı sıkmadan ne kısa ne de uzun süreli bir video hazırlamanız gerek. Eğer başarılı şekilde edit yapabilirseniz güzel dönüşümler almanız kaçınılmaz.

Google Alışveriş Reklamları

Google Reklamları arasında sıkça karşımıza çıkan reklam çeşitlerinden birisi olan Google Alışveriş Siteleri dijital pazarlamada özellikle e-ticaret ile uğraşan firmaların kullandığı bir sistem.

Yüksek dönüşüm odaklı bir reklam çeşidi olduğu için haliyle tıklama sayısı da hayli fazla olmakta. Google Alışveriş Reklamları’ nın ücret tarifesi de gereksiz ücretlendirmenin önüne geçmiştir. Gösterim alma sayınızın ücretlendirmede hiçbir önemi yoktur, tıklama başına bir ücret ödersiniz.

Google Alışveriş Reklamları sizin daha kararlı bir müşteriyle ilişkide olmanızı sağlamaktadır. Diğer reklam türlerinde genellikle ne aradığını tam olarak bilmeyen bir kullanıcı ile karşı karşıya kalabilirsiniz fakat alışveriş reklamlarında reklama tıklayan bir kişi yüksek oranda o ürünü almak veya o hizmetten yararlanmak için reklama tıklıyor demektir.

Google Analytics

Google’ın firmalara sunduğu büyük ayrıcalıklardan bir tanesi de Google Analytics. Dijital platformlarda her an güncel kalmak gerekmektedir. Analiz yapmayan, gelişen teknolojiye ayak uydurmayı başaramayan siteler kısa süre kendilerini zor bir durumun içinde bulabilirler. Google Analytics sitenizde gezinti yapan kullanıcıların davranışlarını kayıt ederek sizlere rapor eder. Rapor dahilinde bir strateji geliştiren firmalar kullanıcı gözüyle yenilikler yapmaya başlar ve güzel dönüşümler yakalar.

Hangi sayfada daha fazla hit almışsınız veya sitenizdeki kullanıcılar hangi lokasyondan giriş yapmış bunların analizini yapan firmalar aynı zamanda hangi sayfanın beğenilip beğenilmediğini de bu program sayesinde analiz edebiliyor. Bu verilerin ışığın sayfalarında gerekli optimize yapılmakta.

Google Analytics’ den yapacağınız analizlerinizi lokasyon ve zaman bazlı olarak kontrol etmeniz gerekmektedir. Sitenize giriş yapan kullanıcıları grup halinde analiz etmeniz mümkün. Khort analizi dediğimiz sistem ile benzer davranışlar gösteren kullanıcılar tek çatı altında toplayabilirsiniz.

Dönüşüm

Dönüşümü kabaca bir tabir ile tanımlayacak olursak reklamınızın size kazandırdığı tıklama ya da gelir olduğunu söyleyebiliriz. Google’ın dönüşüm izleme fırsatı ile reklamınızla ilgili bütün dönüşümleri kolayca inceleyebilirsiniz.

ROI (Yatırım Getirisi)

ROI sayesinde yatırımınızın sizler için faydalı olup olmadığını göstermektedir. Sistem sayesinde kar/zarar oranlarını hesaplayabilirsiniz. Reklam giderleri, yatırım masrafının büyük bir çoğunluğunu oluşturmaktadır. Gelirden yatırım masrafını çıkardığımız zaman ROI verisini elde etmemiz mümkün.

ROAS

ROAS, reklam getirisi hesaplamak için kullanılan bir araçtır. Yapılan reklamın size ne kadar geri dönüşü olduğunu belirtir. ROAS’ ı hesaplamak için ROAS= Gelir/Maliyet x 100 formülü kullanmanız gerekmektedir.