Sosyal Medya Ajansı

Digimarketing Sosyal medya ajansı, bireysel ve/veya kurumsal sosyal medya hesaplarınızın alanlarında uzman kişi ve kurumlar ile birlikte belirli bir yörünge izlenerek analizler sonucunda sosyal medya hesabınızın maksimum verimle çalışmasını amaçlar. Çağımızda neredeyse bütün firma ve kuruluşların sosyal medya hesapları üzerinden daha çok kişiye ulaşma gayesi gün geçtikçe büyüyor. Sosyal medya hesapları doğru kullanıldığı zaman çok etkili pazarlama ve satış aracı haline gelebilmekte. Üstelik klasik pazarlama yöntemlerine göre daha ekonomik ve daha hızlı geri dönüş alınabiliyor.

Bunun için yapmanız gereken tek şey sosyal medya yönetimi noktasında doğru kişilerin seçimi olacaktır. Sosyal medya hesabınızın daha güçlü konuma gelmesi için izlenilecek birkaç yoldan bahsedelim.

Sosyal Medya Yönetim Aşamaları

  • Brief Çözümlemesi

Kısaca açıklamak gerekirse, sosyal medya hesabınızın amacı, hedef kitlesi, rakiplerinizin kim olduğunu, dijital hedef ve markanızın karakterini bizlere brief olarak sunduğunuzda, izlenmesi gereken en doğru yolu taslak halinde oluşturuyoruz. Böylece sosyal medya hesabınızın en kolay ve hızlı bir şekilde ivme kazanmasını sağlayabiliriz.

  • Doğru Analizler

Brief çözümlemesinden sonra ilk yapılacak iş markanızın sosyal medya üzerinde analizlerini çıkararak eksik ve yanlış yönlerinin tespiti sağlanmasıdır. Aynı zamanda rakip markaların sosyal medya üzerinde yaptığı faaliyetlerin de analizi çıkarılmalıdır. Böylelikle ilk etap olarak eksik ve yanlışlar giderilerek sosyal medya hesabınızın iyileşmesi sağlanır.

  • Strateji Planı Hazırlama ve Uygulaması

Sosyal medya yönetimi noktasında izlenecek planı ortaya çıkarıldığı evredir. Bu aşamada ana kanalınızın hangisi olacağı, moderasyonun nasıl yapılması gerektiği, hangi iletişim dili ve hangi kitleye hitap edileceği ve olası kriz durumunda krizin nasıl yönetileceği belirlenir ve uygulanmaya başlanır.

Buraya kadar anlattıklarımızın dışında yapılması gereken bazı hususlar mevcut. Siz sosyal medya hesabınızı kullanırken nelere dikkat etmelisiniz? İsterseniz biraz da bunlardan bahsedelim.

  • Samimi Dilden Şaşmayın

Sosyal medya ve sanal ağ üzerinde genel olarak kullanıcı kitlesi 17-35 yaş aralığına giriyor. Bu da demektir ki hitap edeceğiniz kişiler istisnai durumlar dışında genç kitle olacaktır. Genç kitleyi etkilemenin ilk yolu samimi bir bağ kurmaktır. Resmi konuşmalar ve tavırlar sosyal medya üzerinde bu kitlenin dikkatini asla çekemez. Daha samimi bir dil kullanarak bütün genç kitleye rahatlıkla ulaşabilirsiniz.

  • Taraf Tutmaktan Kaçının

Hangi marka olursanız olun sosyal medya üzerinde siyasi veya herhangi bir konuda asla taraf tutmayın. Sebebi ise çok basit. Tuttuğunuz tarafın karşısında yer alan kitleye asla hitap edemez ve onları sonsuza dek kaybedersiniz. Olabildiğince insan biriktirmeye çalışın. Faydasını göreceksiniz.

  • Reklamları İyi Değerlendirin

Marka değerinize yakışmayacak bütün reklamlardan uzak durun. Burada amaç reklam geliri değil tamamen marka değerinizin yücelmesidir. Sosyal medya hesabınızda reklam alırken ilk düşündüğünüz şey ‘’Bu reklam benim markama yakışıyor mu?’’ olmalı.

Anahtar kelimeler: Sosyal medya yönetimi, sosyal medya, sosyal medya reklamları, sosyal medya ajansı.