Youtube Reklamları

Günümüzde en çok kullanıcıya sahip sosyal ağ platformu olan Youtube, reklam noktasında diğer rakip platformlara oranla daha işlevseldir. Youtube reklamları maliyeti düşük verimi yüksek olan ve marka değerinizin yükselmesini sağlayan hizmetler olarak karşınıza çıkar. Size bu yazımızda Youtube reklamlarıve youtube reklam modellerihakkında bilgi vermeyi amaçladık.

 

Youtube Reklam Modelleri

 

Yayın İçi (Trueview) Reklamlar

Youtube’daki videolarda girişte ve akışta bulunan reklam türüdür. Bu reklam modelinde izlenme sayısı üzerinden reklam verimliliği hesaplaması yapılır. Kullanım türü ise genel olarak yeni çıkan ürününüzün tanıtımı veya markanızın reklamıdır. Burada dikkat etmeniz gereken şey video başlangıcında ve içerisinde yer alan reklam videonuz beşinci saniyeye kadar izleyiciyi etkileyebilmesidir. Genelde kullanıcılar reklamı geç butonuna basar ve sizin reklamınızın bir anlamı kalmaz. Bu sebeple reklam videonuzun iyi kurgulanması ve mesajınızın ilk 5 saniye içinde hızlı bir şekilde verilmesi gerekir.

 

Video Discovery Reklamları

Bu reklam türü Youtube reklam modelleriarasında en çok tercih edilendir. Sebebi ise Youtube ana sayfasında yer alan video reklam türüdür. Diğer reklam modeline oranla görüntülenmesi daha yüksek olsa da kullanıcıyı reklamınıza yönlendirebilmeniz gerekiyor. Her iki reklam modelinde de asıl amacınız %100 izlenme oranıdır ve video discovery reklamın avantajı diğer reklam modeline oranla izlenme kapasitesin daha yüksektir. Verimlilik açısından sizlere önerimiz video discovery reklam modeldir.

Youtube reklam modelleri genel hatları itibariyle bu şekilde. Şimdi gelelim Youtube reklamları hizmetleri noktasında algoritma ve hedef kitlesi belirlenmesine. Youtube, reklam gösterimi noktasında kullanıcılarının genel anlamda hobileri, gezdiği web sayfaları veya Google arama sonuçlarına göre sınıflandırır. Bu yapay zekâ algoritmasının amacı sizin marka veya ürün reklamınızın doğru kişilere gösterimini sağlamaktır. Hedef kitlenizin yaş, cinsiyet, ilgi alanları, meslek, lokasyon gibi unusrlarının doğru bir şekilde belirlenip reklamların buna göre doğru kitlelere gösterilmesi dönüşüm oranları bakımından çok daha avantajlı olacaktır ve daha düşük maliyetler ile daha çok ve doğru kitleye reklamlarınız gösterilecektir. Reklamınızı izleyenlerin –reklama tıklamak suretiyle- web sitenize  yönlendirilmesi ve varsa ürün/hizmet satışına yönlendirilmesi dönüşümü artırarak karlılığınızı artıracaktır.

 

Atlanabilir yayın içi reklamlar

Youtube’da video izleyenlerin ya da Google iş ortağı üyelerinin görüntülü reklam ağlarında genellikle video başlamadan önce gösterilen ve 5 saniye sonra atlanabilen (skip) reklam türüdür. Video öncesi, video sırası ve video sonrası (bitimi) gösterilebilir.

Nasıl ücretlendirilir?

Genellikle GBM (Gösterim Başına Maliyet) teklifi kullanılır ve izleyiciler videonun 30 saniyesini (30 saniyeden kısa ise tamamını) izlemiş olduğunda veya videonuz ile bir etkileşimde bulunursa (bunlardan hangisi önce gerçekleşirse) ödeme yapılan bir sistemdir.

BGBM (Bin Gösterim Başına Maliyet) teklifi kullsnılır ise 1000 adet gösterim için ödeme yapılmaktadır. Bumper reklam türleri BGBM (bin gösterim başına maliyet) teklifini kullanır, yani reklamının gösterileceği her 1.000 defa için ödeme yapılır.

Hangi kampanya hedefleri için uygundur?

  • Marka bilinirliği ve web sitenize erişimi artırma
  • Potansiyel müşteriler bulma
  • Web sitesi trafiğini artırma
  • Ürün ve/veya marka üzerinde düşünmeyi teşvik etme
  • Hedef belirtilmeden yapılacak gösterimlerde

Yukarıda bahsettiğimiz Youtube reklam modelleri kapsamında yapacağınız reklam videoları bin gösterim başına (bGBM) ücretlendirilir. Reklam videolarınıza tıklama sayısı da tıklama başına ortalama maliyetinizi verir.

 

Atlanamayan Yayın İçi reklamlar

Müşterilerine mesajının tamamını iletmek için tasarlanmış, atlanamayan bir reklam türüdür.

İşleyiş şekli

Atlanamayan yayın içi reklamların süresi en fazla 6 saniye ile sınırlıdır. Diğer bir video oynatılmadan önce, video oynatma sırasında ya da video bitiminden sonra gösterilir. İzleyicilerin reklamı atlama seçeneği bulunmadığından reklamı geçemez.

Atlanamayan Reklamlar Nerelerde gösterilir?

Atlanamayan reklam türü YouTube videolarında veya Google Görüntülü Reklam Ağı’ndaki iş ortakları web sitelerinde ve IOS/Android uygulamalarında yer alan videolarda gösterilebilmektedir.

Ücretlendirme Nasıldır?

Gösterimlere bağlı olarak ödeme yapılır. Atlanamayan reklamlar, hedef BGBM (bin gösterim başına maliyet) teklifini kullanmaktadır. Reklamlarınızın gösterildiği her 1.000 kere için ödeme yapılmaktadır.

Hangi Durumlarda Tercih Edilir?

Marka bilinirliği ve erişim odaklı olarak tercih edilir.

Yayın dışı reklamlar

Bu tür reklamlar sadece iş ortağı uygulamalarda mobil cihazlarda (telefon ve tabletlerde) gösterilir. Yayın dışı reklamlar, iş ortağı web sitelerinde ve uygulamalarında oynatılan video reklamlardır.

Daha fazla müşteriye ulaşmak için tercih edilen bir reklam modelidir.

Bu modelde reklamlar ses kapalı olarak yayınlanmaya başlar ve kullanıcılar reklama dokunur ise ses açılır. Bu reklam modelinde iki saniye ve üzeri gösterimlerde ödeme yapılır.

Yayın Dışı Reklamlar Nerede Gösterilir?

Bu video reklamları, cihazların farklı yerleşimlerde yayınlanabilir. Mobil web yerleşimlerinde reklamlar banner’larda gösterilirken, mobil uygulama yerleşimlerinde banner’larda, geçiş reklamlarında, feed içinde, hem dikey hem de tam ekran modlarında gösterilebilirler.

Bu reklam türü YouTube üzerinde henüz kullanılmamaktadır.

Ücretlendirme

Yayın dışı reklamlar görüntülenebilir bin gösterim başına maliyet (BGBM) şeklinde ücretlendirilir. Bu sebeple kullanıcı videonuzu iki saniye veya daha uzun süre izler ise sizden ödeme alınır.

Hangi kampanya hedeflerinde kullanılır?

  • Marka bilinirliği ve erişim odaklı hedeflemeler
  • Hedef gözetilmeden oluşturulan kampanyalar

Bumper reklamlar

Bumper reklam modeli, daha fazla kişiye ulaşmanızı sağlamak ve markanızla ilgili farkındalığın artırılması için tasarlanmış olan kısa video reklamlarıdır.

Bumper Reklam Ne Zaman Kullanılır?

Geniş bir izleyici kitlesine kısa ve akılda kalıcı bir mesaj vermeyi hedeflediğinizde bu reklam modeli tercih edilmelidir.

Bumper İşleyiş Şekli

Bumper video reklamları 6 saniye veya daha kısa süren bir reklam modelidir. Başka bir videodan önce, video sırasında ya da bitiminde gösterilebilir. İzleyicilerin reklamı atlama seçeneği olmamaktadır.

Bumper Reklamlar Nerede Gösterilir?

Youtube videolarında veya Google Görüntülü Reklam Ağı iş ortakları web sitelerinde ve IOS/Android uygulamalarındaki videolarda gösterilebilir.

Bumper Ücretlendirme

Gösterimlere göre  olarak ödeme yapılır. Bumper reklamlar BGBM (bin gösterim başına maliyet) teklifini kullamaktadır. Reklamlarınızın gösterildiği her 1.000 sefer için ödeme yapılır.

Bumper Reklamları Hangi Hedeflemelerde Kullanılır?

  • Marka bilinirliği ve erişim odaklı
  • Hedef gözetilmeden oluşturulan kampanya modellerinde